Yosemite/Mariposa

28 juli 2017 - Mariposa, California, Verenigde Staten

Na een relatief korte autorit van 3 uur, maar wel ruim 20 graden warmer, arriveerden we in het kleine plaatsje Mariposa, vlakbij de entree van het National Park Yosemite. Dit park staat bekend om zijn Sequoia's (bomen van ruim 1000 jaar oud) en zijn mooie watervallen.

Bij aankomst zagen we de leftovers van grote bosbranden. Hele stukken waren zwart geblakerd. De receptionist van ons hotel vertelde dat ze slechts 4 dagen geleden nog geëvacueerd waren (en het hotel dus gesloten). We hebben dus geluk! De sequoias zijn goed te zien in Mariposa Grove maar deze is heel 2017 dicht voor restauratie... balen, maar bij de Village Office kregen we een goed alternatief als tip, Tuolumne Grove. We waren om 14 uur bij het hotel, om 15 uur reden we door de entree van het park en om 16 uur zagen we de eerste sequoia. Mooie trip met als extra een babybear gezien! Bij terugkomst in het plaatsje zagen we overal borden met Thank You Firemen & Bless You Firemen... het is nog steeds the talk of the town. Vandaag donderdag stond de watervallen van Yosemite op het programma. Om 06.30 uur de wekker, om 07.15 uur bij het ontbijt met wafels, sereal en eggs. Om 8 uur in de auto naar het park. Twee gave trails gelopen, waanzinnige watervallen gezien, vele squirrels gezien en de heren zijn in hun boxer nog een bergmeer ingesprongen. Net heerlijk downtown gegeten en morgen gaat om 06.45 uur het wekkertje voor de rit naar Vegas!P1011265P1011262P1011316 (2)P1011269Sequoia'sP1011303Mariposa

1. Barbara:
    28 juli 2017
    Gaaf een baby bear! Veel plezieren Vegas!
  2. Alice:
    28 juli 2017
    Hallo lieverds, in de Franse zo'n lees ik al jullie prachtige verhalen. Leuk! Geniet ervan. Dikke kus van ons