Vancouver Island!

5 augustus 2017 - Campbell River, Canada

Dinsdag 1 augustus vlogen we van Phoenix via Calgary naar Comox (Vancouver Island). Eerst dus de autorit van Flagstaff naar Phoenix, auto inleveren (wederom binnen een minuut is de auto gescand en staan je koffers op een karretje). Ingecheckt en twee prima vluchten. Op Calgary was het 16 graden, gelukkig vlogen we door naar Comox waar het 34 graden was. We hebben een nachtje geslapen in Comio, s avonds na heerlijk gegeten te hebben (thanx Cab driver voor de goede tip), nog even de haven in gelopen, bij het teruglopen naar het hotel liepen de "Elk"(herten) je gewoon tegemoet! Woensdag 2 augustus, op naar Campbell River. Nog geen anderhalf uur en we stonden bij ons volgend hotel. S middags beetje plaatsje bekeken en een klein national park ingegaan (Elk National Park), mooie waterval en onze eerste kleine suspension bridge (...wordt vervolgd..). S avonds hebben we op een tafeltje aan de pier heerlijk gepicknicked. Donderdag 3 augustus, het werd warm vandaag dus wij op naar McIvor Lake. Gaaf meer! Bijna niemand die hier kwam zwemmen. Heerlijk dagje strand. Pat en Kids zijn nog naar het eiland aan de overkant gezwommen.

Vrijdag 4 augustus; de Dag! We gaan whale watchen!! Op naar Telegraph Cove (klein vissersdorpje), met zon 30 andere enthousiastelingen vertrokken we voor 4 uur op zoek naar walvis en orca's. We hebben de bultrugwalvis gezien, zee-arend en heel veel orca's. Het was wel helaas wat mistig (en koud... we dachten dat het wederom rond de 30 graden werd, dus wij kwamen enthousiast aan op Telegraph Cove in korte broek...gelukkig hadden ze warme regenkleding op de boot), maar het was super gaaf. Hoe indrukwekkend!

Morgen verlaten we Campbell River (een dag eerder dan gepland) om een xtra dag Nanaimo te bezoeken.

P1011453Suspension bridgeP1011467McIvor LakeP1011512P1011548P1011545P1011611P1011568P1011561