Vancouver Island Part 2!

10 augustus 2017 - Victoria, Canada

Na Campbell River vertrokken we voor een nacht naar Nainamo, de tweede stad qua grootte van Vancouver Island. We hadden een super hotel, met s ochtends wat oplettende kijkers in onze hotelkamer ;) (zie foto). Nainamo zelf viel ons een beetje tegen, weinig te beleven, het oude gedeelte betrof een straat waar de oude pandjes met een vergrootglas gezocht moesten worden. Op naar de andere kant van het island, op naar de westkust, de pacific... op naar Ucluelet. Aangekomen bleek dat we een aantal mistige dagen voor de boeg hadden. De oorzaak van de mist een combi van bosbrand-rook, weinig wind en mist van de zee. Het was er koud en mede door de mist gaf Ucluelet geen warm gevoel bij ons. We hadden twee nachten geboekt en dat had geen nacht meer moeten zijn. We hebben twee mooie trails gelopen (met grimmige uitzicht) en maakten BC day (een soort onafhankelijkheidsdag) in Tofino mee (parade van native people). Dinsdag 8 augustus reden we naar Victoria, de hoofdstad van Vancoucer Island..... wat een verademing! Een stad met sfeer, leven, leuke straatjes, mooie haven. We hadden een appartement wat ook heerlijk was na al die hotel kamers. We hebben genoten van Victoria! Grappig hoe prachtig Engels hier gesproken wordt. Duidelijk Britse invloeden! Straks pakken we de ferry naar onze laatste stop... Vancouver. 4 nachten in een appartement op de planning staat oa een baseball wedstrijd morgenavond.

Vanuit onze hotelkamerUclueletBC day in TofinoP1011755Lekker klooien in het waterCanada 150 Years!Victoria​

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Barbara:
    10 augustus 2017
    Ach ja niet alles is soms een succes tijdens zo' rondrit en balen van het weer dan.
    Veel plezier bij de honkbal!