Vancouver City!

14 augustus 2017 - Vancouver, Canada

Wat een geweldige afsluiter van een gave reis! Vier dagen hebben we in Vancouver mogen doorbrengen en wat hebben we hier genoten. De eerste dag, na het inchecken op ons appt op de 21ste verdieping, met twee slaapkamers en twee badkamers...wat een luxe na alle hotelkamers, zijn we even downtown gegaan. Dag 2 hebben we fietsen gehuurd, door Stanleypark gefietst en nog vele andere mooie plekken in deze leuke stad. Na het fietsen ingeleverd te hebben, zijn we richting het stadion van de Vancouver Canadians gegaan waar onze tickets voor de wedstrijd van die avond klaar lagen. Lon en Menk nog even naar een Manicure. (60% van de bevolking in Vancouver is van origine Aziaat, onze manicure was dit ook en heeft met uiterste perfectie onze nagels weer laten schijnen). Op naar de wedstrijd, wat een belevenis, inmiddels weten we de spelregels. Wat wordt het publiek vermaakt tijdens zo' wedstrijd. Allemaal acts en extra dingen. Zo was er een dance cam. Een camera gaat langs het publiek en als hij stopt bij je, ontvang je een prijs....Ik was de gelukkige...wat een lol hadden we!

Zaterdag, dag 3,  zijn we naar Grouse Mountain gegaan. Een van de bergen bij Vancouver. Met een kabelbaan gingen we omhoog, waar we een supergave lumberjack show hebben gezien, een vogelshow, beren, met een stoeltjeslift verder naar de top. Super uitzicht. Daarna naar een suspension bridge (hangbrug over een kloof) maar daar konden we letterlijk over de mensen lopen.

Zondag, dag 4, mijn verjaardag, ik kreeg ontbijt op bed en had het voor het zeggen wat we deze dag zouden gaan doen. Een beetje shoppen, relaxen en s'avonds heerlijk eten was mijn planning..... tot een uur of half twee werd mijn planning uitgevoerd... totdat Pat zei; ik heb gereserveerd bij de Cactus Club (een restaurant keten waar je erg lekker kan eten). Nu zijn er 3 Cactus Clubs in Vancouver, maar Pat wilde perse naar degene in de haven. Wij lopen naar de haven in een best hoog tempo, ik snapte er niks van, wat maakt het uit als we 5 min later zijn, die tafel wordt toch niet zomaar weggegeven?... totdat we langs de Seaplane - incheckbalie liepen... Pat deed de deur open en hij zei...eh we gaan toch nog niet eten... we gaan met een watervliegtuig Vancouver vanuit de lucht bekijken. Surprise.. Gefeliciteerd! Kids waren al lang op de hoogte van dit plan. Wat een gave ervaring! Vond het best wel spannend, want ik ben niet zo goed op grote hoogtes...maar wat een uitzicht! We hebben alle4 genoten. Uiteindelijk nog heerlijk bij de Cactus Club geluncht. S avonds hebben we superrrr gegeten bij de Flying Pig in Gastown (leuke oude wijk van Vancouver). Dit restaurant is een aanrader.

En dan breekt de laatste dag aan... we gaan zo de koffers weer inpakken en het gewicht goed verdelen ;) zodat we niet te zware koffers hebben... onze reis gaat weer terug naar NL...

We hebben Genoten met een hoofdletter G. Heerlijk om 4 weken met zijn 4en te zijn. Veel gezien, meegemaakt en zoveel gelachen. Liefs, Pat, Menk, Koen en LonVancouver vanaf de Lionsgate bridgeVancouver Canadians Fan in concentratieManicure LonTrouwe Fans van Vancouver CanadiansGrouse MountainGrouse MountainLumberjack Show op Grouse MountainLumberjack Show op Grouse MountainGrouse MountainGrouse MountainFietsen in VancouverP1011826Fietsen in VancouverSeaplaneSeaplaneVancouver vanuit de luchtVancouver vanuit de luchtVancouver vanuit de luchtVancouver vanuit de luchtLumberjack Show op Grouse MountainGrouse MountainGrouse MountainGrouse MountainManicure MenkFietsen in Vancouver